تحولات منطقه

امیر شهلا گفت: هرچه برندها خوش آوازتر باشند، ضریب ماندگاری گردشگر بیشتر است و اقتصاد نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

برندسازی، گامی در جهت افزایش ضریب ماندگاری گردشگران است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
به گزارش قدس آنلاین، رئیس شورای شهرستان مشهد در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در محل هتل هما شماره یک مشهد اظهار کرد: امروزه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که حرف اول و آخر را برندها می‌زنند زیرا مردم وقت و حوصله آزمون و خطا را نداشته و برندها این وظیفه خطیر را عهده دار هستند.
وی افزود: مردم می‌خواهند در زمان خرید بر حسب اعتمادی که به برندها دارند خرید خود را انجام دهند. همچنین در هنگام ورود به شهری جدید برحسب اعتماد به برندها محل اقامت و غذای خود را انتخاب کنند. رئیس شورای شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: برندسازی از نکات مهمی است. خوشبختانه چند سالی است که در شهر مشهد پدیده برندسازی مورد توجه صنعت‌گران بویژه بخش گردشگری و توریست قرار گرفته است. شهلا با بیان این که مشهد به عنوان دومین کلان شهر مذهبی در جهان است گفت: با توجه به وجود بارگاه حضرت ثامن الائمه و حضور فرهیختگان، نخبگان و شاعران این شهر به مقصد گردشگری در کشور تبدیل شده است. وی اضافه کرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر از نقاط مختلف جهان به شهر مشهد سفر می‌کنند اما به دلیل عدم فراهم آوری زیرساخت و انگیزه ثبات و ماندگاری زائر و مسافر در شهر مشهد، ضریب ماندگاری بین ۲.۵ تا ۳ درصد است.
رئیس شورای شهرستان مشهد بیان کرد: یکی از کارهایی که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفته است برندسازی و توانمندسازی شهر مشهد است. هرچه برندها خوش آوازه‌تر باشند، ضریب ماندگاری گردشگر  بیشتر شده و اقتصاد نیز رونق بیشتری خواهد گرفت. شهلا تصریح کرد: برگزاری دومین نمایشگاه صنعت گردشگری و غذا، جمع‌آوری بهترین برندهای این حوزه در زیر یک سقف در کنار دعوت از میهمانان خارجی و منعکس کردن این رویداد توسط رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به برند سازی شهر مشهد کمک می‌کند.
وی ادامه داد: مدیریت شهری برای ایجاد برند و اعتبار بخشیدن به آن تلاش خواهد کرد و در کنار فعالین این حوزه قرار خواهد گرفت. رئیس شورای شهرستان مشهد تصریح کرد: حضور صنعت‌گران و فعالان بخش خصوصی در هر مکان سبب و منشا خیر و برکت است و خوشحال هستم که در این نمایشگاه مالک ۱۰۰درصد غرفه‌ها، فعالان بخش خصوصی هستند. شهلا در ادامه عنوان کرد: امروز بخش خصوصی با نگاه ویژه به فرهنگ برندسازی، به ارتقا و تقویت برند خود کمک خواهد کرد و این امر موجب باز شدن پای گردشگران به شهر مشهد و رونق اقتصادی در این شهر خواهد شد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.